Łabędź

GATTA INTYMNIE – Prezentacja sensorycznej instalacji

GATTA INTYMNIE – Prezentacja sensorycznej instalacji
Informacja prasowa Warszawa, 12 kwietnia 2018 r. 10 kwietnia odbyła się prezentacja sensorycznej instalacji autorstwa Jadwigi Husarskiej-Sobiny, stworzonej dla firmy Gatta. Marka zabrała zaproszonych gości

Informacja prasowa
Warszawa, 12 kwietnia 2018 r.

10 kwietnia odbyła się prezentacja sensorycznej instalacji autorstwa Jadwigi Husarskiej-Sobiny, stworzonej dla firmy Gatta. Marka zabrała zaproszonych gości w wyjątkową podróż po świecie, w którym budzą się pragnienia i powstaje zmysłowa, damska bielizna. Prezentację instalacji poprzedziła dyskusja na temat zmysłów z udziałem wyjątkowych gości.
Gatta myśli o swoich projektach ponadczasowo. Dzięki instalacji „Gatta Intymnie” przenosi w intymny, kobiecy świat, gdzie lepiej czuć zapach, każdy dźwięk jest intensywniejszy, a dotyk kreuje obrazy i pobudza zmysły. W wyjątkowej instalacji, której kuratorem jest Jadwiga Husarska-Sobina, stworzono 5 odmiennych przestrzeni. Kraina miękkiego aksamitu, otulającego jedwabiu, elastycznej jak kobiece ciało lycry (partnerem tej strefy jest marka Lycra®), zmysłowej koronki oraz strefy pełnej ekspresyjnych, inspirowanych dziełami Yayoi Kusama, kropek.
Naszą inspiracją były narracje jakie zaprezentowano podczas ostatnich targów designu w Mediolanie. Chcieliśmy inaczej komunikować się z klientem. Wyjść poza prezentowanie kolekcji i produktów. Chcieliśmy pokazać nasz sposób myślenia o marce i jej użytkowniczce – bo to właśnie zmysły są kwintesencją kobiecego świata. Chcieliśmy przenieść klienta do 5. światów, które budują nasze produkty i markę. Z taką ideą pojawiłyśmy się w studiu projektowym Jadwigi Husarskiej-Sobiny i tak zaczęła się nasza kilkumiesięczna współpracą nad instalacją „Gatta Intymnie” – komentuje Anna Gołębicka, pomysłodawca projektu, doradca zarządu ds. strategii i rozwoju marki Gatta.
Nie można też zapomnieć, że „Gatta Intymnie” to duże przedsięwzięcie logistyczne. Pawilon ma aż 12 metrów, a samo jego złożenie trwa kilka dni. Każda ze stref musi być przygotowana z dbałością o najmniejszy detal. To mix odpowiednio dobranych materiałów, zapachu, specjalnie stworzonej muzyki. To też ogromna troska o emocje i bezpieczeństwo odwiedzających – dodaje Małgorzata Barton, brand manager marki Gatta.
Inspirowały nas światło, faktury, dźwięk i zapach. Doznania zmysłowe. Każde z zaprojektowanych pomieszczeń miało wywoływać inne emocje: poczucie otulenia, bliskości, delikatność i ulotność, bliskość z ciałem oraz wolność. Inspirowała nas synergia wszystkich zmysłów. Chcieliśmy, by każdy mógł poznać aksamit, jedwab, koronkę czy lycrę na nowo obcując z nią – opowiada Jadwiga Husarska-Sobina. I dodaje: W obecnej kulturze cała komunikacja opiera się na przewadze doznań wizualnych. Tym samym „zapominamy”, że mamy doskonale rozwinięte inne zmysły, które są przytępione od nadmiernej ilości bodźców”. Dzięki instalacji widzowie mają okazję poznać świat Gatty nie tylko za pomocą obrazu, ale przede wszystkim przy użyciu innych zmysłów – dotyku, węchu czy słuchu.
Jak zauważa Jadwiga Husarska-Sobina, przy takich projektach niezmiernie ważna jest dbałość o wszystkie szczegóły. Według projektantki najtrudniejszą rzeczą przy tworzeniu sensualnego pawilonu było zachowanie balansu między projektowanymi strefami – tak, by różne środki artystyczne tworzyły całość i miały sens.
Instalacja powstała we współpracy z firmą IMS, która wyposażyła pawilon w urządzenia sensoryczne.
„Branding sensoryczny to jedno z kluczowych zagadnień, w których specjalizuje się IMS. Dzięki pogłębionym wywiadom z twórcami projektu oraz wieloletniemu doświadczeniu, IMS dobrał odpowiednie mieszanki zapachowe i skomponował muzykę, które są dopełnieniem sensorycznym tego nowatorskiego projektu. Ich oddziaływanie na cztery zmysły gwarantuje niesamowite doznania i dotarcie do emocji każdego, kto odwiedzi strefę” – komentuje Wojciech Grendziński, Wiceprezes Zarządu IMS SA.

A to już wiesz?  Jak pozbyć się worków pod oczami i poprawić wygląd powiek?

Urządzenia z aromatami zostały zamontowane w pierwszej i ostatniej strefie pawilonu. Ponieważ każda ze stref jest indywidualna (inny kształt i rodzaj użytego materiału) to charakter projektu został również odzwierciedlony poprzez zastosowane mieszanki zapachowe.
Wejście do pierwszej strefy pawilonu, wykonanej z czarnego aksamitu, podkreśliła kompozycja stworzona z mieszanki cytrusów, pikantnego czarnego pieprzu, zielonej herbaty, benzoiny i tonki. Aromat idealnie współgrał z wykorzystanymi materiałami, podkreślając charakter luksusu, prestiżu oraz tajemniczości.
W ostatniej strefie pawilonu IMS zastosował kompozycję z podobnej grupy zapachowej, ale „wyznaczył” jej inne zadanie. Tym razem wprowadziła ona odrobinę świeżości i delikatności, zachęcając do interakcji z otoczeniem, kojarzącej się z beztroskim dzieciństwem. Wykorzystane w mieszance nuty świeżych jabłek z dodatkiem ekstraktu z bambusa i brązowego cukru oraz nut cytrusowych z pewnością zostaną na długo w pamięci odwiedzających pawilon.
Identycznymi kryteriami IMS kierował się w trakcie komponowania muzyki. W każdej ze stref został zamontowany system nagłośnienia składający się z kilku wzmacniaczy, profesjonalnej karty muzycznej, komputera sterującego i indywidualnych głośników, które odtwarzają poszczególne sekcje muzyczne.
„Założeniem kompozytorów muzyki było budowanie narastającego efektu muzycznego poprzez dodawanie kolejnych ścieżek w kolejnych strefach pawilonu. Finałem będzie ostatnia strefa, w której to skomponowany utwór będzie można usłyszeć w pełnej wersji” – dodaje Wojciech Grendziński, Wiceprezes Zarządu IMS SA.
W trakcie sensorycznego spaceru usłyszeć można kolejno dźwięki fortepianu, perkusji, smyczków, szeptów i śmiechu. Za oprawę muzyczną odpowiedzialni są Dyrektor Muzyczny IMS Dariusz Lichacz oraz guru muzyki modowej, a jednocześnie konsultant muzyczny IMS – Tomasz Butowtt. W porozumieniu z autorami instalacji stworzyli oni muzykę oddająca ducha całego projektu.
Prezentację instalacji poprzedziła rozmowa na temat zmysłów z udziałem wyjątkowych gości. Jadwiga Husarska-Sobina – autorka instalacji, Harel – autorka bloga „O modzie subiektywnie”, Michał Zaczyński – komentator mody i bloger oraz Victor Kochetov – znawca zapachów, założyciel Mood Scent Bar dyskutowali o tym, jak wielkie znaczenie w naszym życiu mają zmysły. Opierając się na historii mody, designu czy zapachów, powiązaniach kulturowych, a także osobistych doświadczeniach, poruszyli tematy odczuwania poprzez zmysły we współczesnym świecie, w którym z każdej strony otaczają nas bodźce.
Instalację „GATTA INTYMNIE” będzie można oglądać do 16 kwietnia w Centrum Handlowym Blue City (w przestrzeni przy fontannie obok Pijalni Czekolady E.Wedel).
Dodatkowe informacje:
Gatta to polska marka, której właścicielem jest firma FERAX (właściciel także marki Wola) lider w produkcji wyrobów pończoszniczych w Polsce. Spółka prowadzi działalność od 1993 roku. Ferax posiada jedną z największych i najnowocześniejszych fabryk w Europie. Produkty marki Gatta dostępne są w ponad 130 salonach firmowych w największych miastach Polski oraz w dobrych sklepach z bielizną i rajstopami. Produkty Gatta sprzedawane są na całym świecie.
Obecnie produkty marki Gatta to:
Rajstopy:
• Gatta Classic – szeroka kolekcja klasycznych modeli rajstop i pończoch;
• Gatta Trendy – sezonowe kolekcje rajstop, pończoch i skarpet; kolekcja bogata we wzory i różnorodne motywy zgodnie z obowiązującymi trendami;
• Gatta Funkcja – linia nowoczesnych rajstop o szczególnych właściwościach, które pełnią określone funkcje. Dzięki zastosowaniu specjalnych technologii w zależności od modelu: kształtują sylwetkę, poprawiają krążenie w nogach, wspomagają walkę z cellulitem, podkreślają talię, podnoszą pośladki a także są idealne dla kobiet w ciąży;
Bielizna i odzież:
• Gatta Intimate – kolekcja ekskluzywnej bielizny gorseteryjnej, o wyrafinowanym wzornictwie, wprowadzającej unikalne funkcje, jak na przykład pierwszy na rynku biustonosz double push up;
• Gatta Bodywear basic – klasyczna kolekcja bielizny i odzieży stworzona przy użyciu najbardziej zaawansowanej bezszwowej technologii z delikatnych przędz o doskonałych właściwościach użytkowych przygotowana z myślą o doskonałym wyglądzie i dobrym samopoczuciu kobiet;
• Gatta Bodywer trendy – sezonowe kolekcje ubrań zaprojektowanych zgodnie z najmodniejszymi trendami;
• Gatta Active – odzież sportowa dla kobiet i mężczyzn o wyjątkowych właściwościach termicznych, adresowana do osób aktywnych fizycznie oraz bielizna męska.
Więcej informacji o firmie na www.gatta.pl

A to już wiesz?  Bakalie w służbie urody? Tak, to możliwe!

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy